Това напречно треньор носиш - един поглед на отличителен замаха на страната казва всеки, който има ли заклеймени. Това чаша кафе пътуване носиш - ах, ти си жена Starbucks! Вашият тениска с отличителния Champion "C" на ръкава, сини дънки с нитове известния Леви, часовникът с ей-това-удостоверява-I-направи-то иконата на лицето, си писалка върху производителя на символ изработени в края ...
Brands, brands , brands
Това е време, за мен - а ти - да се вземе поука от големите марки, урок, който е вярно за всеки, който се интересува от това какво е необходимо да се открояват и да просперира в новия свят на работа.
Независимо от възрастта, независимо от позицията, независимо от дейността и да се озовем в, всички ние трябва да се разбере значението на търговска марка. Ние сме главните изпълнителни директори на нашите собствени дружества: Me Инк. За да бъде в бизнеса днес, най-важната ни задача е да ръководи маркетинг за марка се обади.
Толкова е просто - и толкова трудно. И това неизбежно.
Behemoth дружества могат да се редуват да купуват друг или придобиване на всяка гореща стартиране, което хваща окото си - сливания в 1996 поставените записи. Холивуд може да представляват интерес само блокбъстъри и книгоиздателите могат да поискат да се гарантира само най-продаваните. Но не се заблуждавайте от цялата ярост в огромни края на размера спектър.
В реални действия е в другия край: основният шанс става свободен агент в една икономика на свободни агенти, искат да имат най-добрия сезон можете да си представите във вашата област, иска да направи най-добрия си работа и креда забележителен опит , и се стреми да установи свой собствен микро еквивалент на замаха Nike. Защото ако го направите, вие не само ще достигне към всяка възможност в рамките на ръка (или лаптоп) дължина, вие не само ще направи забележителен принос за успеха на отбора си - вие също така ще се поставите в чудесна позиция за договаряне свободна агенция следващия сезон на пазара.
Добрата новина - и това до голяма степен е добра новина - е, че всеки има шанс да се открояват. Всеки има възможност да учат, да се подобри, и да изградят своите умения. Всеки има шанс да бъде съвсем достоен за забележка.
Който разбира този основен принцип? Големите компании правят. Те са изминали дълъг път за кратко време: това е просто продължение на четири години, 2 април 1993 за да бъдем точни, когато Philip Morris намали цените на цигарите Marlboro от 40 цента на пакет. Това беше в петък. В понеделник, стойността на фондовия пазар на опаковани стоки компании са намалели с $ 25,00 милиарда. Всеки съгласи: марки са обречени.
Днес марки са всичко и всички видове продукти и услуги - от счетоводните фирми да подлец създателите на ресторанти - са фигуриращ как да надхвърлят тесните рамки на своите категории и да стане марка заобиколен от Tommy Hilfiger подобни вести.
Кой друг го разбира? Всеки спонсор Web сайт. В действителност, Web прави случая за брандиране по-пряко, отколкото всяка пакетирана стока или потребителски продукт, някога би могъл. Ето какво казва Web: Всеки може да има уеб сайт. И днес, защото всеки може да ... Някой прави! Е, как да знае кои сайтове са си струва да посетите, кои сайтове да показалец, сайтовете, които са на стойност ще повече от веднъж? Отговорът: брандиране. Обектите се върнеш са сайтове, които имате доверие. Те са местата, където името на марката ви казва, че посещението ще бъде на стойност времето си - отново и отново. Марката е обещание на стойността, която ще получите.
Същото важи и за другата ап убиец на Net - имейл. Когато всеки има имейл и всеки може да ви изпрати имейл, как да решите, чиито съобщения ти започваш да се чете и да отговори на първия - и чиито ти започваш да се изпрати в кошчето непрочетено? Отговорът: лична марка. Името на адрес на изпращача е също толкова важна марката - е марка - като име на уеб сайт, който посещавате. Това е обещанието на стойността, която ще получите за времето, което прекарвате в четене на съобщението.
Никой не разбира по-добре от брандинг професионални фирми услуги. Виж McKinsey или Arthur Andersen за образец на новите правила за брандинг на компанията и лично ниво. Почти всяка фирма за професионални услуги, работи със същия бизнес модел. Те имат почти никакви твърди активи - моето предположение е, че най-вероятно отиде толкова далеч, че или дава под наем всеки осезаема точка те евентуално може да се налага да си нищо. Те са много меки активи - по-известни като конвенционални, тъй като хората, за предпочитане интелигентни, мотивирани, талантливи хора. И те имат огромни приходи - и поразителни печалби.
Те също имат много ясна култура на работа и живот. Нает си, те докладвам на работа, се присъедините към екипа - и незабавно да започнат да измислят как да доставят стойност за клиента. По пътя, можете да научите неща, развиват уменията си, да усъвършенствате уменията си, се движат от проект за проекта. И ако наистина си умен, да разбера как да се отличите от всички други много умни хора се разхождат с $ 1,500 костюми, мощни лаптопи и добре полирани отново се задейства. По пътя, ако сте наистина интелигентен, да разберете какво е необходимо, за да създадете отличителна роля за себе си - да създадете съобщение и стратегия за насърчаване на марката се обади.
Какво те кара да се по-различно?
Старт веднага: от този момент ти започваш да мислиш за себе си по различен начин! Вие не сте "служител" на General Motors, ти не си "служител" на мелници Общи, не сте "работник" в General Electric или "човешки ресурси" в General Dynamics (Ooops, няма го! ). Забравете генерали! Ти не "принадлежат на" всяка компания, за живота, и вашия главен осигуряване не е за всеки конкретен "функция." Ти не си за каквато си длъжност и не сте ограничени от работата си описание.
От днес те са чисто.
Ти си също толкова чисто като Nike, Coke, Pepsi, или Body Shop. За да започнем да мислим като собствения си любим бранд мениджър, да си задавате същия въпрос на бранд мениджърите на Nike, кока-кола, Пепси, или Body Shop се питат: Какво е това, че ми продукт или услуга е, че го прави различен? Подарете си на традиционната 15 думи или по-малко конкурс предизвикателство. Отделете време, за да запишете вашия отговор. И след това отделете време да го прочетете. Няколко пъти.
Ако отговорът ви няма да светне очите на потенциалния клиент или команда вот на доверие от един доволен клиент миналото, или - най-лошото от всичко - ако не те хване, тогава имаш голям проблем . Това е време, за да даде някои сериозни мисъл и още по-сериозни усилия, за да си представи и развитието себе си като марка.
Започнете с определяне на качества или характеристики, които ви правят отличителен от вашите конкуренти - или вашите колеги. Какво сте направили напоследък - тази седмица - да се отличава от останалите? Какво би вашите колеги или на вашите клиенти казват е най-големият и най-ясни сила? Вашият най-значимите (както в, достоен за внимание) лична черта?
Върни се на сравнение между марката Ти и марката X - подходът на корпоративните Biggies отведе до създаването на марката. В стандартния модел, която използват е функция и ползите: всяка функция те предлагат в техния продукт или услуга ни дава по-разпознаваеми и се различават полза за техен клиент или клиент. Доминиращо функция на Nordstrom универсалните магазини е персонализирана услуга е щедро на всеки един клиент. В полза на клиентите: чувството, че предоставя индивидуално внимание - заедно с всички изборът на голям универсален магазин.
И така, какво е "функция и ползите модел", че марката наречена Ви предлага? Доставяте ли работата си на време, всеки път? Вашият вътрешен или външен клиент получава надеждна, надеждна услуга, която отговаря на стратегическите си нужди. Очаквате ли и решаване на проблеми преди те да станат кризи? Клиентът ви спестява пари и главоболия само като ви се налага в отбора. Винаги ли завършите проекти в определения бюджет? Не мога да назовем един клиент на специализирана фирма за услуги, които не отива балистични при превишаване на разходите.
Следващата ви стъпка е да захвърля всички обичайни дескриптори, които служителите и работниците зависят от да се намери в структурата на компанията. Забрави си длъжност. Задайте си въпроса: Какво да правя, която добавя забележителна, измерими, линия, отличителна стойност? Забрави си длъжностна характеристика. Задайте си въпроса: Какво да направя, че аз съм най-горд? И най-вече, да забравите за стандартните стъпала на прогресия, които сте изкачили в кариерата си до момента. Горя че проклета "стълба" и си задайте въпроса: Какво съм осъществява, че мога да безсрамно се хвалят? Ако ще да е марка, трябва да се превърне безмилостно се фокусира върху това, което правите, което добавя стойност, че си горд от, и най-важното, че може да вземе кредит за безсрамно.
Когато направите това, седнете и си задайте още един въпрос да определят вашата марка: Какво искам да съм известен? Точно така - известен!
Какво е на терена за вас?
Така че това е едно клише: да не се продават на пържола, продаде пръщене. Също така е и принципът, че всеки корпоративната марка разбира имплицитно, от Омаха пържоли, чрез най-поща продажбите програма за Уенди "Ние сме просто хора редовно" рекламна кампания. Без значение колко силен си набор от умения, без значение колко е вкусно, които сте направили, че функцията и ползите предложение, все още трябва да предлагат на пазара до смърт от вашата марка - за клиенти, колеги и виртуалната мрежа от сътрудници.
За повечето кампании брандинг, първата стъпка е видимост. Ако сте General Motors, Ford, Chrysler, или, което обикновено означава пълен полет на телевизионни и печатни реклами, които целят да се милиарди "впечатления" на вашата марка пред отнема обществеността. Ако сте съвсем Ти, имаш същия необходимостта видимост - но няма бюджет да го купи.
Е, как да продава марката вас?
Има буквално няма ограничение за начините, по които могат да отидат за повишаване на вашия профил. Опитайте Moonlighting! Запишете се за допълнително проекта в организацията ви, само за да се запозная с нови колеги и покажат уменията си - или да работят по нови. Или, ако можете да обособяването на време, да вземе на свободна практика, проект, който се свързва с изцяло нова група от хора. Ако можете да ги получите пее си похвали, те ще ви помогнат разпределим дума за това, което един забележителен принос и да сте.
Ако тези идеи не се обжалва, опитайте преподаване клас в една общност колеж, в образователна програма за възрастни, или в собствената си компания. Можете да получите кредит за това, че експерт, да увеличите вашата постоянна като професионалист, а вие да увеличи вероятността, че хората ще се върне при теб с повече молби и повече възможности да се открояват от тълпата.
Ако сте по-добър писател от сте учител, опитайте да допринася колона или парче становище до местния вестник. И когато казвам местно, искам да кажа на местно ниво. Не е нужно да се направи редакционна статия страница на Ню Йорк Таймс за да постигнат целта си. Общността вестници, професионални бюлетини, дори публикации Inhouse компания има празно пространство, което трябва да попълните. След като започнете, имаш опит - и клипове, които можете да използвате, за да грабне повече шансове.
И ако ти си по-добър оратор, отколкото сте учител или писател, опитайте се да се кача на панелна дискусия на конференция или се регистрирайте за да направи презентация на работна среща. Видимостта е забавен начин да се умножи; най-трудната част е да започнете. Но няколко добри презентации панел може да спечелите шанс да се даде "малко" реч соло - и от там, че е само на няколко скача на основен адрес на годишния конгрес вашата индустрия.
Второто важно нещо, което трябва да запомните за лична видимостта на кампанията е: тя всички въпроси. Когато сте насърчаване на марката можеш, всичко, което правите - и всичко, което изберете да не правим - комуникира стойността и характера на марката. Всичко, от начина, по който се справят телефонни разговори на имейл съобщенията, които изпращате до начина, по който се прави бизнес в среща е част от по-голямата съобщението, което изпращате за вашата марка.
Отчасти това е въпрос по същество: какво трябва да се каже и колко добре можете да го заяви. Но това също е въпрос на стил. От Net, направете вашите комуникации демонстрира владеене на технологиите? В срещите, си държиш вноски кратко и до точката? Той дори слиза до нивото на вашата марка Вие визитка: Били ли сте проектирани хладно изглеждащ лого за вашата собствена карта? Възможно ли е да демонстрира благодарност за дизайн, който показва, че разбирате, че опаковането значение - много - в един претъпкан свят?
Ключът към всяка лична кампания марка е "от уста на уста на уста." Мрежата си от приятели, колеги, клиенти и клиенти е най-важното пускане на пазара превозно средство имаш, какво казват за вас и вашите вноски е това, което пазарът в крайна сметка ще се прецени като стойността на вашата марка. Така че големият трик за изграждане на вашата марка е да се намерят начини да се грижим вашата мрежа от колеги - съзнателно.
Каква е реалната власт на вас?
Ако искате да развиете своя марка, ще трябва да се примиря с мощност - своя собствена. Основният урок: Захранването не е мръсна дума!
В действителност, мощност за по-голямата част е силно неразбрани план и лошо злоупотребява способности. Аз говоря за друг вид енергия, отколкото ние обикновено се отнасят. Това не е стълбата власт, както и в кой е най-добрият в катерене през съседни Bods. Това не е who's-имам най-големият офис-от-шест квадратни инча власт или who's-имам най-луксозните-заглавието власт.
Това е влиянието на енергия.
Тя е известен за вземане на най-значителен принос във вашата конкретна област. Това е репутацията власт. Ако беше учен, ще го оценява по броя на вашите публикации биват цитирани от други хора. Ако беше консултант, ще го оценява по броя на изпълнителните директори, които имаме вашия бизнес карта в тяхната визитниците. (И още по-добре, на броя, които знаят си пейджъра брой от сърце.)
Получаване и използване на енергия - интелигентно, отговорно, и да, мощно - са основни умения за отглеждане на вашата марка. Едно от нещата, което ни привлича към определени марки е силата, която те проекта. Като потребител, вие искате да свържете с марки, чиято мощно присъствие създава ефекта на ореола, че можете да откриете и на вас.
Същото е и на работното място. Има мощност пътувания, които са си струва да - и че можете да вземете, без да изглежда, че е погълнат в себе си, го възвеличава мегаломански кретен. Можете да го направите в малки, бавно, и коварен начин. Вашият отбор е трудно да организират продуктивни срещи? Доброволец да пиша в дневния ред на следващото заседание. Ти си принос за отбора, и ти се да реши какво има в и извън дневния ред. Когато дойде време да се напише след доклад по проекта, прави всички на вашия екип се отправят към вратата? Бег за шанса да напише доклада - защото ръката, която държи писалка (или почуква на клавиатурата) получава да се пишат или поне форма историята на организацията.
Най-важното, не забравяйте, че властта е в голяма степен въпрос на възприятие. Ако искате хората да ви видя като мощен марка, действа като надежден лидер. Когато си мислиш като марка Ти, че не е нужно орг-чарт орган да бъде лидер. Факт е, че сте лидер. Вие сте Вие води!
Един от ключовите за отглеждане на властта е да се признае простия факт, че ние сега живеем в един проект свят. Почти всички работят днес е организирана в хапят по големина пакети, наречени проекти. А въз основа на проекти Светът е идеален за отглеждане на марката: проекти съществуват около резултатите, те създават measurables, и те ви оставя с braggables. Ако не сте изразходване на поне 70% от времето си работи по проекти, създаване на проекти, или организиране на вашите (очевидно светски) задачи в проекти, жестоко се живее в миналото. Днес трябва да се мисли, диша, да действа и да работи в проекти.
Project World прави по-лесно за вас да се прецени - и рекламират - силата на марката можеш. За пореден път, че като гиганти направя. Представете си, бранд мениджър на Procter & Gamble: Когато се вгледате в активите на вашата марка, какво можете да добавите да увеличи силата си и усети присъствието? Ще бъдете ли по-добре с един прост удължаване линия - като на един проект, който добавя постепенно към вашата съществуваща база от умения и постижения? Или може би е по-добре с изцяло нова продуктова линия? Време ли е да се движат в чужбина за няколко години, се осмелява да навлезе зоната си на комфорт (дори като странично движение - по дяволите по стълбите), борбата с нещо ново и напълно различно?
Каквото и да решите, вие трябва да погледнете мощност на вашата марка като упражнение по нов изглед резюме; управление - упражнение, което да започнете, като се премахнат веднъж завинаги с думата "автобиография." Не е нужно един старомоден резюме вече! Имаш маркетинг брошура за марката можеш. Вместо статичен списък на заглавията, държани и заетите позиции, вашата маркетингова брошура съживява умения сте усвоили, проектите, които сте доставени, на braggables можете да вземете кредит за. И като всяка добра брошура маркетинг, твоя трябва постоянно актуализиране да се отрази на растежа - широчина и дълбочина - от Теб марка.
Какво е лоялност към вас?
Всеки казва, че лоялността е отишъл; лоялност е мъртъв; лоялност е приключила. Мисля, че това е куп глупости.
Мисля, че лоялността е много по-важно от когато и да било в миналото. А 40-годишната си кариера с една и съща фирма веднъж може да са били наричани лоялност; от тук изглежда много прилича на трудовия живот с много малко възможности, много малко възможности, и много малко индивидуална мощност. Това е, което сме свикнали да наричаме indentured робство.
Днес лоялността е единственото нещо, което има значение. Но това не е сляпа лоялност към дружеството. Това е лоялност към вашите колеги, от лоялност към своя екип, лоялност към вашия проект, лоялност на клиентите и лоялност към себе си. Смятам, че е много по-дълбоко чувство на лоялност, отколкото безсмислено лоялност към логото на компанията Z.
Знам, че това може да звучи като егоизъм. Но да бъдеш главен изпълнителен директор на Me Инк. изисква от вас да действа егоистично - да си растат, да се насърчава, за да получите на пазара да се възнагради. Разбира се, от другата страна на монетата е егоист, че всяка компания работиш за длъжни да аплодират всеки един от усилията, които правите да се развива. В крайна сметка, всичко, което правите за да растат Me АД е сос за тях: проектите ви доведат, мрежите, които сте разработили, клиентите ви наслада, braggables създавате генерира кредит за фирмата. Докато сте обучение, отглеждане, изграждане на взаимоотношения, както и предоставяне на отлични резултати, това е добре за теб и това е страхотно за компанията.
Това печеливша логика важи и за толкова дълго, колкото ви се случи да бъдете в тази компания. Което е точно там, където възрастта на свободен агент влезе в игра. Ако сте лечение на вашето резюме, сякаш това е маркетинг брошура, което сте научили първия урок на свободен агент. Втората поука е тази, която днес професионалните спортисти са всички научихме: вие трябва да се консултирате с пазара на регулярна основа, за да има надеждна четене относно стойността на вашата марка. Не е нужно да се търси работа, за да отидете на интервю за работа. За този въпрос, вие дори не трябва да отида на действително интервю за работа, за да получите полезна, важна обратна връзка ,както и при марките в българия
Истинският въпрос е: Как е марка правиш? Сглобете свой собствен "потребителя група" - на лична марка Вие еквивалент на групата софтуер преглед. Поискай - настояват - честен, полезна обратна връзка за представянето си, си растеж, вашата стойност. Това е единственият начин да се знае какво ще бъде на стойност на свободния пазар. Това е единственият начин да се уверите, че, когато заявите свободен агент, ще бъде в особено силна позиция за договаряне. Това не е нелоялност към "тях", той е отговорен за бранд мениджмънта марка You - която също генерира кредит за тях.
Какво е бъдещето на вас?
Свърши се. Няма повече вертикално. Няма повече стълбата. Това не е начинът, кариери работи вече. Линейност е вън. A кариера сега е шахматна дъска. Или още по-лабиринт. Той е пълен с движения, които отиват настрани, напред, плъзнете по диагонал, дори да отидете назад, когато това има смисъл. (Често се случва.) A кариера е портфейл от проекти, които да ви научи на нови умения, да придобият ли нов опит, да развиват нови способности, развиете своя набор колега, и постоянно да преосмисли като марка.
Както обхвата от пътя си "кариера" ще вземе, не забравяйте: последното нещо, което искате да направите, е да стане мениджър. Like "резюме", "мениджър" е остарял термин. Това е почти синоним на "задънена улица работа." Това, което искам, е постоянна диета от по-интересни, по-предизвикателни, по-предизвикателни проекти. Когато се вгледате в развитието на кариерата изградени от проекти, насоченост е не само трудно за проследяване - кое е нагоре? - Но също така е напълно без значение.
Вместо да прави себе си роб на идеята за кариерно развитие, да се преосмисли на semiregular основа. Започнете с писмено свой собствен мандат на мисията, за да ви води като главен изпълнителен директор на Me Инк. Какво те възбужда? Учене нещо ново? Придобиване на признание за уменията си като технически съветник? Овчари нови идеи от концепцията до пазара? Каква е вашата лична дефиниция за успех? Пари? Мощност? Fame? Или правиш това, което обичаш? Въпреки това ви отговори на тези въпроси, търсите неуморно за работа или проект, възможности, които отговарят на вашата мисия. И преразглежда това Мисия на всеки шест месеца да се уверете, че все още вярват, това, което е написал.
Без значение какво правиш днес, има четири неща, които трябва да се измерва срещу. Първо, трябва да бъде един чудесен съотборник и подкрепяща колега. Второ, трябва да бъде извънредна експерт в нещо, което има реална стойност. Трето, трябва да бъде широко прецени мечтател - ". Imagineer" лидер, учител, далекоглед Четвърто, трябва да бъде един бизнесмен - ще трябва да бъде обсебен от прагматични резултати.
Това е тази проста: Вие сте чисто. Вие сте отговорни за вашата марка. Няма един-единствен път към успеха. И няма един правилен начин за създаване на марката се обади. Освен това: започват от днес. Или иначе.
Том Питърс (TJPET@aol.com) brands е водеща марка в света, когато става дума за писане, говорене, или да мисля за новата икономика. Той току-що пусна CD-ROM, "Ръководство Tom Peters" Кариера Survival "(Houghton Mifflin интерактивна). Rob Walker допринесли странични ленти марка в профила.
Няма коментари:
Публикуване на коментар