четвъртък, 28 февруари 2013 г.

6 Начина да бъдете по-убедителни в бизнеса

Всеки има нещо за продаване – най-често самия себе си. Повечето ни опити да убедим купувачите в стойността на офертите си обаче остават нечути. Затова необходимостта да представяме убедително информация така, че тя да бъде чута и възприета, е едно от най-ключовите умения, които съвременният човек трябва да придобие. Опитвате се да обучите някого? Кандидатствате за работа? Искате да мотивирате хората? Която и от тези задачи да лежи на раменете ви, вие трябва да умеете да убеждавате – иначе губите времето на всички и собствените си сили. Нещо повече – ако сте неубедителни, губите завинаги възможности, които могат да променят живота ви.

В днешната претоварена откъм информация среда времето и вниманието са скъпоценни ресурси. Ето защо е важно да извлечете максимума от всяка минута, която хората ви отделят, за да преценят предложенията ви – каквито и да са те. Експертът по продуктово позициониране и брандиране Марк Леви, който печели хляба си, като помага на компании и експерти като Маршал Голдсмит, Дейвид Мирман Скот и Саймън Синек да предложат идеите си така, че да привлекат максимум внимание, предлага шест съвета, с чиято помощ ще успеете да убедите хората да предприемат полезни действия.

1. Открийте особената си сила

Желанието да бъдем убедителни заради самата идея е просто мегаломания. Това умение трябва да послужи за постигането на нещо по-голямо. Каква стойност можете да добавите лично вие към живота на хората? С какво можете да допринесете? Когато ви стане ясно защо другите без съмнение се нуждаят от офертата ви, способността ви да убеждавате често се появява като от нищото. Наясно ли са клиентите ви, че се нуждаят от това, което предлагате? Вашата задача е да комуникирате тази нужда така, че те да я осъзнаят и разберат така, както я разбирате вие.

2. Казвайте истината

Много хора се опитват да прикрият липсата на реално качество с абстрактни изрази или "сексапилни" помощни средства като инфографики и видеоклипове. Това, че твърдите, че сте различни, не ви прави такива; гримираната маймуна си остава маймуна. „Какво наистина различно ще видя във вашата оферта?”, пита Леви клиентите си. „Какво са казали потребителите, което доказва това?” Истината е ключът към дълготрайния успех. Офертата ви трябва да се основава не върху изсмукани от пръстите концепции и пожелателно мислене, а върху реални факти и петте сетива. Хората усещат преувеличенията и реагират с цинизъм и вдигане на гарда. А истинската полза е много по-убедителна от красивата опаковка.

3. Удивлявайте и забавлявайте

В днешно време малко оферти са прости. В сложните решения има голяма стойност. Дългите обяснения обаче бързо доскучават. Затова най-сигурният начин да спечелите вниманието на хората е изненадата. Накарайте ги да се учудят, да погледнат на нещо познато с нови очи, да чуят нова история и да се натъкнат на факт, който не са очаквали, но който променя гледната им точка – и те са ваши. Щом спечелите вниманието им, предложете нещо забавно, различно и интригуващо. Запитайте се: „Какво знам, което е неизвестно за повечето хора?” Не е нужно това да бъде нещо грамадно и революционно – просто нещо, което не може да се чуе или прочете всеки ден. Хората истински обичат да учат и следват онези, които могат да им разкажат нещо ценно.

4. Наблегнете на намерението

Убедителната комуникация по природа е стратегическа. Леви предлага да уточните за себе си целта на всяко свое изказване, като се запитате – какво искам да почувства, помисли и направи публиката във всеки момент от презентацията ми? Изясните ли това – редактирайте, редактирайте, редактирайте! В презентацията ви не трябва да има нищо, което да отклонява вниманието на публиката от желаната от вас цел. Това ще се стори трудно на онези от вас, които намират всеки факт за важен и трогателен. Бъдете брутални и целенасочени в редакциите си.

5. Комуникирайте адекватно

Благодарение на социалните медии публиката ви разполага с купища информация. Това означава, че върху вас ляга отговорността да подберете най-подходящите данни, които да им представите. Контекстът е ключовият елемент. Очакванията на публиката трябва да бъдат надминати, понякога дори драстично, но не по начин, който може да ги обиди, да навреди на имиджа ви и да убие доверието във вас. Проучете публиката си и прехвърлете офертата си наум, поставяйки се на тяхно място като слушател.

6. Репетирайте

Убедителността не е свързана само с онова, което казвате. Тя е и в начина, по който го казвате. Успешните търговци репетират презентацията си десетки пъти. Ако са уверени в това, което правят и вярват в ползата от него, тази самоувереност ще се усети в гласа, жестовете и образа, който проектират върху публиката. Същото се отнася и за писмените материали – вашата увереност се усеща в начина, по който представяте информацията.

http://www.manager.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар