сряда, 20 юни 2012 г.

Как бързо и лесно да организираме една продуктивна седмица


В тази статия ще ви покажа един прекрасен начин да организирате седмицата си възможно най-ефективно и продуктивно за вас самите.

Ясно е, че когато нещата са планирани и организирани се случват хем по-лесно, хем успяваме да свършим доста повече.

Ако имате проблем с организацията на времето и задачите си или не ви остава време за всичко, то следващите няколко абзаца може да се окажат много полезни за вас.



Хората на нашето ежедневие страдат от едни и същи хронични проблеми – стрес, напрежение, прибързаност, липса на търпение и т.н.

Днес не е важно как вършим нещата, а как успяваме да организираме многобройните си задължения във всички сфери на живота си. Защото тук не говорим само за стрес на работа в офиса.

Проблемите са ни, че хабим толкова много енергия в решаването на „спешни” и „неотложни” проблеми на хората около нас, че забравяме и не успяваме да видим цялата картина.

Резултатът от всичко това е, че непрекъснато забравяме, чувстаме се изтощени, винаги някой е недоволен или ние сме недоволни от всички, не смогваме да свършим всичко, чувстваме се неефективни и безполезни.

Сигурен съм, че списъка може да бъде продължен от всеки един вас, които четете тази статия. Затова нека се спрем на три стъпки, с които да организираме ежедневието, както ние желаем.

Стъпка 1 – определете 5 до 7 роли във вашия живот

Помислете за всички роли които изпълнявате или искате да изпълнявате във вашия живот и ги напишете на един лист. Давам съвсем стандартен пример, за да стане по-ясно:

Роля 1: Родител
Роля 2: Съпруг/съпруга
Роля 3: Мениджър на фирма .....
Роля 4: Индивид
Роля 5: Приятел

И т.н. докогато искате или смятате, че можете да стигнете. Бъдете възможно най-специфични. Например запишете мениджър на отдел продажби от 10 човека на фирма Х или родител на две деца и т.н.

Стъпка 2 – определете по 3 цели за всяка роля

Следвайки горния модел, започвате да записвате по 3 и повече (по ваша преценка) цели, които искате да постигнете под всяка роля, която изпълнявате.

Стремете се също да бъдете максимално точни и конкретни. Помислете внимателно какво бихте желали да постигнете през следващата седмица като родител, индивид или мениджър.

Както знаете, поставянето на цели трябва да бъде максимално точно, ясно и измеримо. При изпълнението на целта трябва да е ясно дали е изпълнена или не.

Например под мениджър може да напишете – предаване на доклад за месечен отчет, среща със служител Х, провеждане на разговор с клиент У относно новия продукт и т.н.

Като индивид можете да запишете – спорт по три пъти на седмица, купуване на книга Х, записване на курс по У и т.н.

Ако имате основни цели за годината, месеца или друг период, старайте се целите, които записвате тук, да бъдат в синхрон с по-големите ви цели. По този начин ще се придвижвате напред.

След като направите това с всички роли, които сте записали преминавате на последната стъпка.

Стъпка 3 – Запишете всяка цел в бележник/календар за следващата седмица

Аз ползвам календара на гугъл в пощата gmail, който е изключително удобен, безплатен и полезен. Вие разбира се можете да го направите в бележник, тефтер, телефон или каквото и да е удобно за вас.

Някои от нещата ще запишете в конкретни часове, други за цял ден. Ако имате строго работно време е ясно, че служебните неща ще са именно в това време, а личните и семейните задачи и цели вечер или пък уикенда.

Сега остана само да действате. Имате ясно посечени от вас цели и задачи, които да свършите.

Мотивирани сте да ги постигнете, тъй като това са вашите цели, вие сте ги избрали и поставили. Конкретни са и всяко отлагане, само ви бави или отдалечава от тях, така че няма какво да чакате, а запретвайте ръкави и действайте.

Старайте се задачите поставени от вас във вашия бележник, да бъдат приоритет и винаги на първо място по важност за вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар