сряда, 31 октомври 2012 г.

Повишете продажбите си с онлайн магазин

Повечето бизнеси, които се разрастват достигат до момент, в който обмислят създаването на онлайн магазин. Същото важи и когато е възникнал проблем с продажбите във физическия магазин. Но се появява един голям списък с въпроси и мътна картина на предстоящите събития. Какво точно трябва да бъде направено, за да се излезе в уеб пространството с интернет магазин? Как този магазин ще промени бизнеса? Какво вършат конкурентите в тази насока? Дали потребителите наистина биха пазарували? Сигурно ли е пазаруването през интернет? Как ще се извършват плащанията? А доставките?

В тази статия ще Ви дадем съвети, които да помогнат за намиране на необходимите отговори.


Защо да излезете онлайн?

Най-забележителният аспект на онлайн бизнеса е, че локалното ограничение изчезва. Незабавно може да стъпите на национален или глобален пазар. А това отваря огромни възможности за потенциални клиенти и продажби. Онлайн търговията не познава граници!

Според проучване на IPSOS свързано с онлайн търговията:

64% от малкия бизнес е повишил продажбите си с пускането на онлайн магазин;
48% са успели да разширят бизнеса си отвъд граница;
73% са спестили пари като са намалили административните си разходи;

Паричният поток е от огромно значение при новостартиращия и малък бизнес. Проучването установява, че собствениците на бизнес, които продават онлайн имат възможност да получават плащанията си много по-бързо и да правят бизнес по-лесно.

Когато един бизнес излезе на онлайн арената, започва да се съревновава с по-големите играчи. Но хубавото на интернет е, че дори и даденият бизнес да е малък, то в мрежата може да изглежда много атрактивен и да функционира като големите риби. И всичко това без да му се налага да има физически обекти на всеки ъгъл.


Какво е необходимо, за да излезете онлайн?

Точно, както отварянето на физически магазин / физически обект, е необходима страст, отдаденост и голяма доза оптимизъм. И подходяща фирма уеб разработчик.
Преместването на един бизнес в онлайн пространството не е необходимо да бъде труден процес. Предприемачите трябва да насочат мислите си в три ключови насоки:

1. Планиране: запознаване с материята на онлайн търговията, консултиране по въпросите на интернет продажбите. Създаване на реалистичен бизнес план.

2. Маркетингова стратегия: яснота по въпроса как ще се популяризира онлайн бизнеса, как ще се обслужват клиентите и как ще се поддържат отлични взаимоотношения с тях.

3. Избор на надежден партньор: това е уеб разработчикът, който ще реализира идеята. Ключов момент, който при грешка може да провали всичко.


Процесът на планиране

Всеки бизнес - малък и голям, се нуждае от добре направен бизнес план преди да се впусне в поръчки и разработки. Интернет е чудесен източник на материали, може да намерите примери и съвети как да сформирате такъв.

При направата на бизнес плана трябва да си зададете няколко въпроса.

Има ли логика бизнесът ми да излезе онлайн? Понякога на пръв поглед продуктът може да не подходящ за онлайн магазин. Дори и в реалност да е така, то онлайн присъствието на този продукт е задължително. През сайта може да продавате ваучери за намаления, за подаръци, да показвате снимки и видео клипове, да създавате онлайн базирани игри, игри и приложения за Facebook, които да повишат желанието за покупка на Вашия продукт.

Какво правят другите фирми? За да се получи успешен онлайн бизнес, трябва да се запознаете с действията на конкурентите. Проучванията ще Ви помогнат да се презентирате по различен начин, да намерите грешки и да подобрите присъствието си. Направете проучване как конкуренцията се рекламира, къде излизат сайтове на Вашите конкуренти в Google. Дали са оптимизирали сайта си за различни ключови думи? Проверете кои са най-продаваните им продукти. Обърнете внимание какви са продуктовите им секции, ценообразуването, какви промоционални оферти пускат, към каква таргет група се насочват. Това ще бъде един времеотнемащ процес, но го направете, за да не Ви коства после скъпо. Важно е да не се опитвате да копирате конккурентите си. Напротив! Опитайте да се диференцирате от тях. Предложете по-специфични услуги и продукти, предложете по-добро обслужване, някакво технологично преимущество. Мислете нестандартно.

Какви ресурси ще са Ви необходими, за да движите онлайн бизнеса? Имайте предвид, че интернет магазините никога не затварят врати. Ако не работите 24/7, то се губи смисълът на концепцията. Трябва да можете да обслужвате поръчките, които ще получавате по всяко време на денонощието. Вземете предвид и часовата разлика между отделните държави. Трябва да погледнете сериозно на това колко помощ ще Ви е необходима, за да оперирате правилно и без прекъсвания.

Управлението на онлайн бизнеса може да го направите по няколко начина:

Като наемете професионалисти, които с това се занимават, тоест фирма.
Като наемете служители, които да са отдадени на онлайн магазина.

Имайте предвид, че е малко трудно да наемете екип, който да се занимава с рутинната работа по обслужване на клиентите и доработки по онлайн магазина. По-добре помислете да възложите модификациите и надгражданията на фирма уеб разработчик. В противен случай ще трябва да наемете дизайнер и програмист, а тогава разходите Ви ще скочат прекалено много.

Коя е таргет групата Ви? Трябва да сте наясно към кого насочвате продуктите или услугите си. Дали са ориентирани към специфична възрастова група? Или са насочени към специфична георграфска ширина?

Какво ще правите по отношение на плащанията? Имайте предвид, че излизайки на международен пазар ще бъдат необходими различни системи за разплащане. С това трябва да сте наясно още от първия ден, в който стартирате. Вие може да искате да Ви се заплаща само в долари или евро, но клиентите може да са на друго мнение, а те са хората с кредитните карти. С ограничаване във възможностите за заплащане може да пропуснете много сделки.

Какво ще правите по отношение на доставките? Доставките са един от най-важните моменти в онлайн магазините. Първо, те трябва да са в обещаните срокове. Второ - цената за доставка. Това е един крайъгълен камък, с който трябва да се справите. Представете си, че един потребител е избрал стока от каталога Ви, готов е да плати и изведнъж гледа фрапираща сума за доставка. Познайте какво ще се случи - потенциалният клиент директно ще напусне уеб сайта.
Има различни възможности за интегриране на калкулатори за изчисляване на доставките.
Добрите условия за доставка може да бъдат едно от основните Ви конкурентни преимущества.
.
Какво ще правите по отношение на клиентското обслужване? Клиентите ще очакват възможности за връзка с Вас. Ще имат въпроси, специални искания, проблеми свързани с поръчки, доставки. Трябва да им осигурите достъп до Вашите данни за контакт. Дайте им имейл адрес, контакти форми, които да попълват, телефонен номер за директна връзка, ако имате възможност осигурете и уеб чат в реално време. По този начин не само ще създадете доволни и лоялни клиенти, но и ще получавате обратна връзка. Клиентите ще споделят с Вас за проблеми, с които са се сблъскали, а Вие ще направите необходимите подобрения. Друг важен момент е да прецените колко бързо ще можете да отговаряте на оплаквания. Ако запишете, че отговаряте в рамките на 10 минути, то спазвайте срока. Нищо не е по-изнервящо за клиента от това да Ви изпрати имейл и да чака дни наред, за да му отговорите.


Маркетиране на продуктите в уеб сайта

Един от най-добрите и работещи похвати е да използвате много снимки. Онлайн купувачите искат да видят как изглежда продуктът, особено при положение, че не могат да го докоснат преди покупката.

Трябва да имате много снимки от различни перспективи, в определени случай да слагате стоките до нещо друго, за да се получи добро сравнение в размерите.

Когато формулирате текстовото съдържание на продуктите имайте предвид следните неща:

Избягвайте писането на безмислени текстове, които не вършат никаква работа. Информацията трябва да е полезна за потребителите и да им обяснява позитивите за Вашите стоки.
Също така не изпадайте в другата крайност - да слагате толкова малко текст, че на никого да не му е ясно какво гледа.


Привличане на нови онлайн клиенти

Има различни методи за привличане на клиенти - търсачките са един чудесен вариант. Друг много популярен начин е имейл маркетингът.

Търсачките. В тях има много голяма конкуренция, с която трябва да се справите. Това може да постигнете като се появите на първа страница в резултатите. С това изскачане сред първите резултати се свързва услугата оптимизация на сайт. В България, а и в световен мащаб, най-използваната търсачка е Google, съответно си говорим за оптимизация за Google. Освен оптимизирането има и друг вариант да се появявате в Google и това са т.нар. Google AdWords. Това е рекламната програма на Google, която Ви позволява да изпъквате като платена реклама. Принципът на работа е: когато Вие сте преценили, че искате да Ви откриват по дадена ключова дума или фраза, плащате пари на Google и при търсене от потребителите точно на тези думи Вие се появявате в резултатите от търсения. Разбира се, всичко това Ви изяжда маркетинговия бюджет.

E-mail маркетинг. Ако се направи по правилния начин може да генерира много ползи за бизнеса. Подобен подход може да се използва за събиране на клиентски имейл адреси, на които да се изпращат различни атрактивни предложения. Това се реализира чрез система за имейл бюлетин. Тя позволява, както събирането на имейлите, така и разпращането на бюлетин. Нека уточним, че всичко трябва да се случва със съгласието на интернет потребителите. В противен случай на дневен ред се появяват нежеланите търговски съобщения или СПАМ.

примери за нови уеб сайтове с модерна визия :

Няма коментари:

Публикуване на коментар