понеделник, 7 януари 2013 г.

Перфектен урок по лидерство в 29 думи


Натъкнахме се на чудесно обяснение на това какво е да си добър лидер, при това само в 29 думи. То е публикувано от Тери Старбъкър - консултант, коуч и инвеститор в различни бизнеси, на личната му страница terrystarbucker.com.Предлагаме го на вашето внимание:
Беше 1987 г. и аз тъкмо бях започнал работа като директор на компания за кабелна телевизия в Лос Анджелис. На този етап от кариерата ми бях гладен за ръководства от типа: "Какво е необходимо, за да бъдеш добър лидер".
Една сутрин, докато седях в офиса на шефа, погледът ми безцелно се залута по стената. Не знам дали беше съдба, но накрая вниманието ми беше привлечено от заглавието на висящ на стената постер, което гласеше: 
"Кратък курс по отношения с хората"

Ето какво беше написано там:

Шестте най-важни думи :
Аз си признавам, че направих грешка
Петте най-важни думи:
Ти наистина свърши страхотна работа
Четирите най-важни думи:
Кажи ми какво мислиш
Трите най-важни думи:
Бъди така добър...
Двете най-важни думи:
Благодаря ти
Едната най-важна дума:
Ние
Едната най-маловажна дума:
Аз
Стоях втренчен и замислен няколко минути, докато гласът на шефа не ме върна на земята: "Нали знаеш, че това не е целият курс?"
- Какво имаш предвид?
- Всъщност, има и комбинация от 7 най-важни думи: "Не съм наясно, но ще се науча.“. Сега вече имаш пълния кратък курс.
Набързо преписах всичко това.
Когато се върнах в офиса си, го прочетох още веднъж. Думите сякаш ми пееха. Успях да вникна в същността на курса – за да бъде един лидер наистина добър, трябва да ебезкористен, грижовен, човечен, скромен, да има доверие в останалите.Това би го направило ефективен лидерИ човек.
Шефът ми беше прав и за седемте най-важни думи - да научаваш неща, които не знаеш (и да си признаваш, че има такива), това означава да си разбрал какво всъщност е да бъдеш истински лидер.
Урок, който е много елементарен, ясен и директен. При това само в 29 думи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар